تفاصيل واسباب اعتذار ريهام عبد الغفور لسكان الزمالك


حرصت الفنانه المصرية ريهام عبد الغفور على الاعتذار لسكان منطقة الزمالك بالقاهرة بعد إبداء غضبهم منها بسبب حديثها عن رواية “ربع جرام” للكاتب عصام يوسف لافتة الى. انها كانت على معرفة شخصية ببعض ابطال تلك الرواية في الواقع ممن سقطوا في شباك الادمان وكانوا بالفعل من سكان الزمالك .

ريهام عبد الغفور ووالدها الفنان اشرف عبد الغفور

وكتبت ريهام عبد الغفور على صفحتها الرسمية على فيسبوك “اتكلمت بحسن نية في برنامج عن إني في مرحلة. معينة كنت اعرف بعض الاشخاص القريبين مني في منطقة الزمالك قد تعرضوا للإدمان وده خلاني نفسي امثل الدور وقلت. ان قصة ربع جرام كانت احداثها في الزمالك وتقريبا كنت اعرف الاشخاص والحواديت اللى في القصة” .

منشور اعتذار ريهام عبد الغفور على صفحتها الرسمية
واضافت ايضا “لم اكن اقصد إهانة سكان الزمالك اللى انا منهم وبالفعل مازالت اسرتي تقيم هناك بعتذر لو. كلامي اتفهم غلط او ضايق او جرح حد دي غلطة غير مقصودة بكتب الكلام ده لاني لقيت منشورات. بتتكلم عن الموضوع وغضب حوالين الجملة دي” .

جدير بالذكر ان اخر اعمال الفنانة ريهام عبدالغفور حكاية “ربع قيراط” تأليف أمين جمال وإخراج احمد حسن وبطولة. ريهام عبد الغفور ومصطفى درويش ونادية رشاد ومحمد الصاوي ومحمد علي رزق وشاهيستا سعد ومحمد رضوان ورشا امين ومحمد الأحمدي .

اقرأ ايضا


What's Your Reaction?

مش حلو مش حلو
3
مش حلو
ههههههه ههههههه
1
ههههههه
حلو جدا حلو جدا
2
حلو جدا
حلو شغااال حلو شغااال
2
حلو شغااال

تفاصيل واسباب اعتذار ريهام عبد الغفور لسكان الزمالك